De ce nu pornește mașina?

De ce nu pornește mașina?

Problemele legate de mașină sunt mereu frustrante, însă probabil cea mai  neplacută dintre ele are legaturaă cu momentele în care mașina nu pornește. Motivele pot varia, însă cea mai plauzibilă explicatie ar fi aceea ca acumulatorul masinii  nu mai este capabil să furnizeze cantitatea de energie necesară alimentarii tuturor consumatorilor. Dar ce trebuie facut în astfel de situatii?

Verificați voltajul bateriei

Dacă observați un nivel foarte scăzut, ce trebuie să faceti este să încercați pornirea autoturismului cu ajutorul acumulatorului unui alt autovehicul. Această operațiune este una simplă și destul de frecventă în traficul rutier. Pașii sunt destul de simpli, însă aceștia trebuie urmați într-o ordine strictă!

Pentru început, porniți motorul autovehiculului care va trasmite energie, conectați cablurile la bateria cu probleme, urmând să le conectați mai apoi la cea a autovehiculului pornit. Este bine de știut că modalitatea în care trebuie conectate cablurile este extrem de importantă ba chiar vitală pentru autoturismul dumneavoastră. Astfel, conectarea se face întâi la bornele negative (-) si apoi cele pozitive (+), însă numaidecât  prima legatură trebuie facută la mașina cu bateria descărcată. Deși avem de a face cu un procedeu foarte simplu, este foarte importat să îi acordați o atenție sporită! Așa cum spuneam, inversarea polarității poate conduce la explozia bateriei si chiar la leziuni fizice grave. Dupa urmarea acestor pași încercați din nou pornirea autoturismului. Mai există un detaliu de care trebuie să tineti cont: atunci când motorul pornește, trebuie imediat deconectată borna pozitivă pentru a evita defectarea alternatorului.

Verificați dacă bateria prezintă cabluri deteriorate  

Ar putea fi vorba despre  niște cabluri problematice, fie ele  corodate, fie ele  „slăbite” .Dacă observați că aveți o astfel de probemă, puteți să curățați ușor cablurile și să încercați să verificați dacă sunt la locul lor. Această operațiune, ca și cea precedentă nu ar trebui să pună foarte mari probleme.

Este posibil să fi ramas fara benzina

Dacă în momentul în care încercați să porniti mașina aceasta „dă rateuri” și scoate niște sunete „apăsate” atunci este cel mai probabil să fi ramas fără combustibil. Din fericire în astfel de cazuri trebuie doar să adăugați în rezervorul mașinii combustibilul de care are nevoie. Majoritatea vehiculelor au o pompă electrică de carburant care se află în interiorul rezervorului scufundată în combustibil. Acest lucru facilitează menținerea pompei lubrifiata si rece. Dacă pompa nu este imersată în carburant, există posibilitatea ca aceasta să se supra-încalzească si, implicit să se distrugă iremediabil.

Un aspect extrem de important este frecvența cu care alimentați. Dacă obișnuiți să alimentați de fiecare dată cu cantități mici de carburat, „doar cât să vă ajungă de-un drum” este foarte probabil ca pompa să se strice mult mai rapid decât în mod normal. Totodată dacă aveți obiceiul de a lăsa alimentarea mașinii doar atunci când  situația este critică trebuie să stiți că acest lucru poate dăuna serios mașinii dumneavoastră. Pe fundul rezervorului de benzină se acumulează continuu numeroase reziduuri care pot  obtura porii filtrului de carburant si totodată pot dauna injectoarelor . Din acest motiv ar fi indicat să aveti grijă ca rezervolul mașinii dumneavoastră să mai conțină macar ¼ carburant în permanență.

Duceți mașina la service

Dacă problema persistă în timp, ar fi bine de luat în calcul să încărcați bateria prin intermediul unui redresor. Însă neapărat verificați dacă gradul de uzuraă al acumulatorului permite această reincarcare. Dacă totul este în regulă, atunci ar trebui scoasă bateria din compartimentul motor și conectată la redresor, un dispozitiv prin care tensiunea de 220V curent alternativ preluată din rețeaua electrică este transformată în curent continuu de 12V. Mai trebuie să țineți cont că în funcție de capacitatea bateriei, un ciclu complet încarcare poate varia între 8-10 ore. Mare atenție deoarece la demontarea bateriei de pe autoturism, instalația audio se va reseta, iar pentru repornirea ei veți avea nevoie de codul fabricantului. Așa că, înainte să scoateți bateria, verificați dacă acest cod al instalației audio este menționat ori prin actele mașinii ori prin torpedou sau în alte zone din habitaclu.

Dar cum vă puteți proteja acumulatorul autoturismului? În primul rând ar trebui ca înainte să porniți motorul să închideți toți consumatorii (radio, lumini, aer conditionat, etc). De asemenea nu lăsați autoturismul neexploatat pe perioade mai lungi de timp, mai ales iarna, pentru că acumulatorul se va descărca. Prin urmare se recomandă ca după perioade regulate de timp să fie parcurse trasee mai lungi pentru a-i da posibilitatea alternatorului să încarce cât mai bine bateria. Cu alte cuvinte dacă o mașină nu este folosită pentru o perioada mare de timp aceasta se va deteriora considerabil. Este foarte important să tineti cont de astfel de detalii aparent neînsemnate pentru a evita eventuale neplăceri și, desigur pentru prelungirea duratei de viață a mașinii dumneavoastră.

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Atenție! Nova Apaserv va restricționa furnizarea apei din cauza unei avarii produse la Leorda. Vezi detalii!

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.