Austriecii vor fi primii concurenţi ai Poştei Române

Austriecii vor fi primii concurenţi ai Poştei Române

Austrian Post Group, compania naţională de servicii poştale din Austria, a intrat în forţă pe piaţa românească de profil, majorându-şi cota la compania privată PostMaster din Bucureşti, de la 26% la 100%. Mişcarea strategică a austriecilor este făcută în contextul în care piaţa românească de servicii poştale va fi complet liberalizată de la 1 ianuarie 2013.

Practic, Poşta Română va pierde monopolul şi va avea un prim concurent direct după liberalizarea pieţei, aşa cum Romtelecom şi-a pierdut monopolul în momentul liberalizării pieţei de telefonie fixă.

„Preluarea integrală a PostMaster a avut ca scop o mai bună prezenţă a Austrian Post în momentul liberalizării pieţei poştale din România, la 1 ianuarie 2013. Vrem să profităm de acest moment“, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, Adreas Dragosits, vicepreşedinte Austrian Post.

Părţile au refuzat să dezvăluie valoarea tranzacţiei. Operaţiunea nu a fost încă înregistrată la Registrul Comerţului, unde figurează în continuare ca asociaţi ai PostMaster SRL Mihai Bălaj şi Mihai Preoţescu (fiecare câte 14,8% din capital), Radu Constantin Potolea - 44,4% şi Austrian Post Group - 26%.

Legea de liberalizare încă nu e gata

Întrebat dacă Austrian Post este interesată să devină investitor strategic la Poşta Română, Dragosits a spus că nu există nicio intenţie în acest sens.

„Astfel de zvonuri am auzit şi în România şi pe alte pieţe pe care activăm. Austria Post nu intenţionează să devină investitor strategic la Poşta Română. Dacă vă uitaţi pe pieţele externe unde activează Austrian Post veţi observa că noi am intrat prin achiziţionarea unui operator poştal privat, aşa cum s-a întâmplat de altfel şi în România“, a spus el.

Dragosits a arătat că aşteaptă ca autoritatea de reglementare în comunicaţii din România, ANCOM, să adopte actul normativ care va reglementa liberalizarea pieţei poştale la 1 ianuarie 2013.

Alegerile, bucuria poştaşilor privaţi

Campaniile mari de comunicare declanşate de companii sunt, de regulă, principala sursă de venituri pentru poştaşii privaţi. Cu atât mai binevenită este o campanie de proporţii naţionale, cum este cea electorală. „Piaţa de distribuţie a imprimatelor neadresate, cum sunt plicurile şi pliantele electorale, creşte cu 10% în perioada campanie“, a declarat pentru „Adevărul“ Mihai Bălaj, managing partner şi unul dintre foştii acţionari ai PostMaster. Sursa: adevarul.ro

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Un tânăr din Botoșani care a dispărut de acasă este căutat de familie cu ajutorul polițiștilor

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.