Trimite stirea ta ! redactie@ziarebotosani.ro

DorohoiNews.ro
ZiareBotosani.ro
Corespondențe matematice cu Școala Gimnazială Nr. 11 Botoșani

Corespondențe matematice cu Școala Gimnazială Nr. 11 Botoșani

Adaugat pe 21 Noi 2015
Categorie : Invatamant

Make Equality Real! A fost îndemnul în jurul căruia și elevii Școlii Gimnaziale Nr. 11 Botoșani, coordonați de cadrele didactice, au căutat întrebări și răspunsuri pline de semnificații.

Spectacolul caritabil al organizației „Salvați copiii”, desfășurat în cadrul proiectului „Fiecare copil contează!”, deși a încheiat Săptămâna Educației Globale, merită semnalat încă de la început. Spectacolul de vineri, 20 noiembrie 2015, a avut ca scop colectarea de fonduri pentru copiii proveniți din familii nevoiașe, pentru care egalitatea de șanse încă este doar un vis.

Nu ai spune că egalitate - un cuvânt atât de limpede, atât de echilibrat, atât de deschis în rostire - permite interpretări atât de variate. Cu toate acestea, Săptămâna Educației Globale (16 – 20 noiembrie) a făcut loc unor serii de dezbateri, jocuri, exerciții de imaginație, rememorări, activități caritabile, demersuri de conștientizare a unor aspecte din lumea în care trăim și multe altele, pândind și valorizând cuvântul de la care a pornit totul.

Egalitatea este un concept care desemnează cerinţele realizării aceleiași situaţii sociale pentru toţi membrii societăţii. Cum Eminescu era de părere că „Egalitatea există numai în matematică”, școala noastră a îmbrăcat totul cât de matematic s-a putut. Am discutat despre egalitatea de șanse și cea de gen, s-a trecut la egalitatea în fața legii, pentru a ajunge, în cele din urmă, la un alt tip, nu mai puțin cunoscut, dar mai greu de acceptat.

Pentru început, ne imaginăm două mulțimi echipotente (ca să nu-l contrazicem pe marele nostru poet). Conform definiției, fiecărui element din mulțimea D (drepturi) îi corespunde un element din mulțimea O (obligații), astfel încât putem atinge echilibrul care ne-ar apropia de idealul urmărit.

Pentru a demonstra cele spuse, am ieșit cu elevii în fața școlii și am încercat să convingem trecătorii (pietoni) că, în vreme ce ei au dreptul și obligația de a circula pe trotuar, bicicliștii au dreptul și obligația de a folosi pista special concepută în acest sens. Dificil, dar posibil.

Copiii au dreptul la educație și obligația de a se pregăti pentru școală. Au dreptul la hrană și obligația de a nu o risipi. Oamenii au dreptul la opinie și obligația de a nu forța limitele până acolo unde lezează demnitatea celorlalți. Exemplele pot continua, pentru că nu am stabilit mulțimile în discuție ca fiind finite.

În ceea ce-i privește pe elevii ciclului gimnazial, ei știu că vor independența de care consideră că se bucură adulții. E trendy și ar fi cu adevărat cool să nu mai ia nimeni deciziile în locul lor. Însă ideea ca elevii claselor a VII-a și a VIII-asă devină „tutorii” boboceilor din școală (doar pentru a-i conduce la un film) nu a surâs adolescenților. S-a dovedit o lecție valoroasă, în condițiile în care viitorii liceeni par atât de grăbiți să crească...

Fiecare a înțeles ideea de egalitate cum a dorit și cum a putut, exact ca-n viață. Trăgând linia, am concluzionat că, deși ideea în sine este frumoasă, realitatea ne joacă feste. Putem fi diferiți și egali – totul e să înțelegem că, pe lângă „vreau”, există și „trebuie”. prof. Simona Acsente, Școala Gimnazială Nr. 11 Botoșani


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro

ZiareBotosani.ro

Invatamant: Alte articole din aceasta categorie