Trimite stirea ta ! redactie@ziarebotosani.ro

DorohoiNews.ro
ZiareBotosani.ro
Remedii naturale pentru dureri de spate

Remedii naturale pentru dureri de spate

Adaugat pe 29 Noi 2015
Categorie : Sanatate

Din păcate, tot mai multe mame suferă de dureri de spate, fie acute, care apar brusc şi-ţi taie genunchii, fie jene, înţepături sau dureri suportabile dar care tind să se prelungească. Studiile arată că din cauza că bebeluşii din ultimii ani sunt tot mai dezvoltaţi fizic şi grei, proaspetele mame sunt categoria cea mai nouă în care durerile de spate sunt o problema tot mai mare.

Orele lungi petrecute cu bebeluşul în braţe, zecile de daţi când îl ridici în braţe, zecile de ocazii când te apleci să-l pui sau să-l iei din pătuţ (şi acum pătuţurile sunt tot mai aproape de podea, ceea ce adaugă presiune asupra coloanei tale), toate acestea ajung să-ţi afecteze coloana, iar faptul că cel mic devine tot mai greu tinde să agraveze problema. Există lucruri pe care le poţi face că să previi problemele cu coloana, cum ar fi să te apleci pe vine că să-l iei sau să-l laşi jos, să coborî marginea pătuţului că să-l aşezi pe cel mic la culcare sau să-l iei în braţe, să faci gimnastică pentru întărirea muşchilor spatelui, să-l plimbi cu căruciorul sau în spate, în rucsac sau pe umeri, să te aşezi pe covor, lângă el, când vrea să va jucaţi, etc.

Însă dacă ai ajuns deja în situaţia de a avea dureri de spate, iată de la experţii Prevention.com câteva remedii uşoare, ne-medicamentoase, care să îţi mai aline suferinţă sau chiar să ţi-o alunge de tot.

Mişcarea
Contrar ideii că dacă te doare spatele trebuie să zaci în pat, un studiu făcut de Universitatea din Texasa arătat că pacienţii care au făcut mişcare şi-au revenit mult mai repede decât cei care nu s-au mişcat din pat. Aşadar, după o zi – două de stat la orizontală (atât cât îţi permite copilul) începe să faci exerciţii cardio uşoare, precum plimbatul, mersul pe bicicletă medicală sau înotul. Exerciţiile cardio măresc fluxul sanguin din zona dureroasă şi ajută astfel la vindecare. Începe uşurel şi treptat – treptat, încearcă să revii la programul tău normal. Ai grijă să te opreşti când simţi că începe iar să doară spatele sau se acutizează durerea.

Gheaţa
Cea mai bună metodă să diminuezi substanţial o durere de spate acută, survenită brusc, e să pui gheaţă pe zona cu pricina în cel mai scurt timp (1 – 2 ore de la declanşarea durerii). Gheaţă va reduce inflamatia, însă nu o pune direct pe piele, ci infasoar-o într-un prosop şi astfel poţi să şi masezi zona cu prosopul plin cu gheaţă. Ţine gheaţă acolo câte 15 minute la fiecare oră.

Caldura
Dupa o zi sau doua de folosire a ghetii, treci la folosirea caldurii ca sa-ti alini durerea. O data inflamatia eliminata de gheata, caldura va ajuta la relaxarea msuchilor. Un studiu pe 30 de pacienti cu dureri lobare a aratat ca cei care au aplicat comprese fierbinti pe zona dureroasa si au luat si medicamente analgezice s-au simtit mult mai bine decat cei care au luat doar calmantele. Ia un prosop moale, baga-l in apa fierbinte, stoarce-l, impatureste-l si netezeste-l bine ca sa nu faca deloc cute, inveleste-l in folie de plastic si pune peste el o perna electrica reglata pe nivel mediu. Intinde-te pe burta si pune aceasta compresa fierbinte pe locul dureros. Daca nu ai perna electrica, un sal de lana infasurat bine are aproape acelasi efect sau aseaza-te pe jos si sprijina-te de calorifer cu zona dureroasa. O alta metoda eficienta este sa faci o lunga baie fierbinte sau un dus fierbinte cu presiune maxima, deoarece astfel apa iti va face si masaj in zona cu probleme.
 
Intinderea coloanei
Daca iti intinzi bine coloana si iti aliniezi corect vertebrele si discurile vei grabi substantial procesul de vindecare si chiar vei putea preveni alte crize dureroase. Pentru dureri in zona lombara: intinde-te pejos, pe o suprafata tare si ridica genunchii spre piept. Trage de ei un pic ca sa ii apropii cat mai mult de piept, apoi relaxeaza-te, dupa care repeta miscarea. Un alt exercitiu bun e ca din aceeasi pozitie, cu genunchii ridicati, sa te legeni usor inainte si inapoi, ca atunci cand faceam la gradinita “cosuletul”. Masajul facut coloanei prin contactul cu podeaua tare va realinia vertebrele si discurile si te poate ajuta sa scapi de durere.

Radacina de Gheara Diavolului
Cercetarile au aratat ca unii compusi ai acestei plante de origine sud-africana au proprietati puternic antiinflamatoare si calmante, asa incat ea e folosita tot mai mult de persoane care sufera de artrita sau dureri ale zonei lombare. Cand simti ca te ia durerea de spate, ia 1.200 mg pe zi si incearca sa gasesti planta intr-o forma solubila – picaturi, praf, etc. E bine sa consulti medicul inainte de a folosi aceasta planta puternica pentru a nu e recomandata persoanelor care iau medicamente anticoagulante sau celor care au hipotensiune.

Extractul de tataneasa
Un studiu refent a aratat ca unguentul cu extract de tataneasa are efecte benefice substantiale asupra durerii de spate datorita proprietatilor antiinflamatorii ale plantei. Dupa ce au aplicat unguentul timp de 5 zile in locul dureros, 95% dintre subiecti au raportat o ameliorare simtitoare, fata de doar 38% din grupul de control, care folosea placebo. ATENTIE! Planta de tataneasa are compusi alcaloizi care pot afecta ficatul, asa ca nu ar trebui niciodata ingerata. Chiar si sub forma de unguent, limiteaza utilizarea ei la maximum 10 zile si nu o folosi daca ai vreo rana pe piele in zona unde urmeaza sa aplici unguentul.

O noua pozitie de dormit
N-ar trebui sa dormi pe burta sau inins pe spate daca ai probleme cu spatele. Cea mai buna pozitie este cunoscuta sub numele de “S-ul lenes” si e cam asa: te intinzi pe spate, cu capul pe ceafa pe perna, astfel incat spatele sa fie relativ drept pe pat, apoi ridici genunchii si pui sub ei o perna mare. Daca tii genunchii indoiti cand stai pe spate in pat inlaturi mare parte din presiunea asupra coloanei, care presiune duce la dureri de spate. Mai poti dormi si pe o parte, in pozitie fetala, caz in care e bine sa tii o perna intre genunchi, astfel incat sa nu-ti alunece piciorul in fata, provocand torsiunea soldurilor si cauzand presiune pe coloana. Sursa: sfatulparintilor.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro

ZiareBotosani.ro

Sanatate: Alte articole din aceasta categorie