Milioane de români trebuie să-şi refacă bugetul familial. Decizia se aplică de astăzi

Milioane de români trebuie să-şi refacă bugetul familial. Decizia se aplică de astăzi

Hotărârea Guvernului referitoare la plafonarea tarifelor RCA a fost publicată în Monitorul Oficial în data de 8 noiembrie şi va intra în vigoare în 10 zile de la publicare.

HG 826/2016 privind noile tarife maxime ale RCA, care nu vor putea fi majorate de firmele de asigurare timp de şase luni va intra în vigoare la data de 18 noiembrie, potrivit textului de lege. Dacă nu vor respecta această prevedere, firmele de asigurare riscă amenzi de până la 50.000 de lei.

Potrivit HG, cea mai mică poliţă RCA pentru un autoturism va fi de 541 de lei pe an, iar cel mai mare de 3.087 de lei. Cei mai mult vor plăti tinerii cu maşini puternice.

Tinerii cu maşini puternice vor plăti cele mai scumpe poliţe RCA, iar persoanele de 60 de ani, care conduc maşini cu capacitate cilindrică cuprinsă între 1,2 şi 1,4 litri, cele mai mici poliţe. Astfel, un şofer cu vârsta de până la 25 de ani va plăti 3.087 de lei pentru o asigurare pe un an. Este cel mai mare nivel al unei prime de asigurare.

Firmele de asigurare au spus  că plafonarea tarifelor la RCA este ilegală şi au făcut deja plângeri la Comisia Europeană. Asigurătorii spun că vor înregistra pierderi şi ameninţă că, după ce vor trece cele şase luni în care tarifele sunt plafonate, preţurile vor creşte din nou, scrie economica.net/

„Pentru un autovehicul de transport marfă cu masa peste 16 tone deţinut de o persoană juridică, rezultă o primă maximă de 7.534 de lei, iar în cazul autovehiculelor de transport de persoane cu o capacitate de peste 40 de locuri, aplicarea metodologiei de tarifare a condus la o primă maximă de 6.600 lei. Totodată, pe segmentul autovehiculelor cu o capacitate cilindrică între 1.201-1.400 cmc, deţinute de persoane fizice din categoria de vârstă 31-40 de ani, tariful de primă maxim rezultat este de 610 lei”, se arată într-un comunical al ASF.

Formula de calcul cuprinde frecvenţa daunelor, dauna medie, daunele întâmplate, dar neraportate (IBNR), inflaţia daunelor şi încărcarea de siguranţă, care determină prima de risc, la care se adaugă cheltuielile de achiziţie şi administrare, fixe şi variabile, precum şi încărcarea de Bonus/Malus (15%) şi cota de profit (1%).

Potrivit ASF, cheltuielile de achiziţie şi administrare ale societăţilor de asigurare cuprind o cotă de 25%, în care intră contribuţiile asigurătorilor la fondurile de garantare şi compensare a daunelor (FGA, Fondul pentru victimele străzii, Fondul Carte verde) de 8%, cheltuielile cu reţelele de distribuţie şi/sau intermediarii din piaţă (brokeri) – 10%, costul de capital de circa 2%, şi cheltuieli proprii variabile (5%). La aceasta se adaugă o cotă fixă de cheltuieli administrative cu salarii, chirii etc., în sumă de 70 lei per unitate de expunere, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru persoanele juridice.

„Metodologia de calcul al tarifelor maxime şi indicatorii folosiţi au făcut obiectul consultărilor cu principalii parteneri de dialog implicaţi în problematica RCA – asociaţiile patronale ale transportatorilor, precum şi societăţile de asigurări care operează pe piaţa RCA”, precizează Autoritatea.

Tarifele maxime stabilite de ASF, potrivit legii, vor fi transmise Ministerului Finanţelor Publice, care le va supune aprobării Guvernului.

Cât se va plăti pentru cele mai populare maşini
Autoturismele cu capacitate cilindrică cuprinsă între 1,2 şi 1,6 litri sunt cele mai întâlnite.

Pentru grupa 1,2-1,4 litri, nivelurile maxime sunt următoarele:
sub 25 de ani: 985 de lei
26-30 de ani: 800 de lei
31-40 de ani: 610 lei
41-50 de ani: 617 lei
51-60 de ani: 611 lei
peste 60 de ani: 541 lei

Pentru grupa 1,4-1,6 litri, nivelurile maxime sunt următoarele:
sub 25 de ani: 1.166 lei
26-30 de ani: 942 lei
31-40 de ani: 712 lei
41-50 de ani: 721 lei
51-60 de ani: 714 lei
peste 60 de ani: 629 lei

Stirea anterioara

A început să-şi renoveze casa, dar, când a dărâmat un perete, a descoperit grozăvia! - FOTO

Stirea Urmatoare

Tânăr rănit după ce s-a izbit cu mașina într-un cap de pod apoi s-a răsturnat pe carosabil

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.