Cât costă echiparea maşinii cu anvelope de iarnă. Varianta ieftină şi varianta mai scumpă

Cât costă echiparea maşinii cu anvelope de iarnă. Varianta ieftină şi varianta mai scumpă

Deşi suntem încă în octombrie, vremea este mai degrabă specifică începutului de decembrie. Şoferii ar trebui să ţină cont de asta dacă vor ca anotimpul rece să nu-i ia prin surprindere şi să-şi monteze cauciucurile de iarnă. Mai ales că amenzile pentru circularea pe drumuri de iarnă cu anvelope neadecvate atrage amenzi mari. În funcţie de dimensiune, producător şi marcă, ne putem echipa maşina cu cauciucuri de iarnă cu circa 1.000 de lei

Deşi legea cauciucurilor de iarnă a intrat în vigoare de 5 ani, montarea anvelopelor de iarnă încă mai naşte discuţii contradictorii între şoferi. Unii susţin că există o dată anume de la care acestea trebuiesc montate pe maşină. Total neadevărat. Cauciucurile de iarnă sunt necesare, potrivit legii, doar atunci când drumul este acoperit cu zăpadă sau polei, indiferent de data calendaristică.

Pentru că vremea se anunţă a fi capricioasă în următoarele săptămâni, şoferii ar trebui să şină cont de sfturile date de profesioniştii în domeniul auto, care spun că deşi în timpul zilei temperatura aerului poate urca la peste 10 grade Celsius, maşina este folosită în special dimineaţa şi seara, când deja e suficient de frig pentru ca o anvelopă de iarnă să facă diferenţa.

Oricum, temperaturile de peste 15 grade Celsius nu vor mai reveni în mare parte din ţară, deci nu amânaţi montarea anvelopelor de iarnă.

Cauciucurile de iarnă pot face diferenţa dintre viaţă şi moarte

Distanţa de frânare este mai mică pe un drum de iarnă dacă autoturismul este dotat cu cauciucuri de iarnă şi nu cu cele de vară.

La o temperatura de sub 7 grade Celsius daca va deplasati cu 80 km/ora pe carosabilul ud si sunteti nevoi sa franati pentru a va opri, cu anvelope de iarna va este necesara o distanta de 34 de metri, in timp ce cu anvelope de vara distanta de franare este de 40 de metri. O diferenţă foarte, foarte mare dacă este vorba de a evita un obstacol.

La temperaturi scazute amestecul de cauciuc special al unor anvelope de iarna nu se va intari, ci ramane moale si suplu. Numarul mare de lamele ce se regasesc pe profilul unui anvelope de iarna, precum si modul in care sunt pozitionate pe calea de rulare permit cresterea aderentei pe o suprafata alunecoasa, implicit o eficienta ridicata. In plus, anvelope de iarna nu se uzeaza mai repede decat cauciucurile de vara, pentru ca profilul canalelor de evacuare a apei de pe banda de rulare este mult mai adanc.

Conform Codului Rutier, aşa cum este denumită OG 5 2011, intrată în vigoare la 1 noiembrie 2011, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii în fiecare an începând cu data de 1 noiembrie, ci numai când se circulă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. Astfel, conducătorii auto trebuie să își schimbe cauciucurile de vară cu cele de iarnă ori de câte ori condițiile meteorologice impun acest lucru.

Șoferii riscă să rămână fără certificat de înmatriculare și amenzi între 810 și 1.800 de lei. Pentru a fi pregătiți pentru drumuri acoperite de zăpadă șoferilor le este recomandat să aibă în portbagaj: o lopățică, o lădiță de nisip, lanțuri pentru roți, spatulă pentru ras parbrizul și o șufă/lanț pentru tractare.

In plus, in caz de accident anumite companii de asigurari nu platesc despagubiri pentru masinile asigurate dar care nu au fost dotate cu anvelope de iarna.

Trebuie știut că singurele anvelope de iarnă acceptate sunt cele inscripționate cu unul dintre simbolurile "M+S", "M.S.", "MS" sau "M&S", fără a include în această categorie anvelopele marcate numai „all seasons".

Literele M si S reprezintă inițialele cuvintelor englezești "mud" and "snow", care înseamnă "noroi (nămol)" și, respectiv, "zăpadă".

Anvelopele denumite comercial "all seasons" sau 4S, ca și cele Alpin, Mountain sau Winter, pot fi acceptate dacă au marcajul specific anvelopelor de zăpadă (M+S, M.S., M&S), potrivit Ministerului Transporturilor.

Preţuri la anvelope de iarnă
O simplă vizită la un magazin de anvelope demonstrează că, în funcţie de dimensiune, producător şi marcă, ne putem echipa maşina cu cauziucuri de iarnă cu circa 1.000 de lei, scrie capital.ro. Luând în calcul una dintre cele mai utilizate tipuri de anvelope pentru autoturismele compacte, 205/55 R16, am aflat astfel că unul dintre cele mai ieftine cauciucuri, Riken, costă 187 de lei, în timp ce unul "mediu", Firestone Winterhawk 3, circa 350 de lei. Desigur, există şi anvelope mult mai scumpe precum Michelin Agilis Alpin care are un preţ de 590 lei bucata. La aceste sume trebuie să mai adăugaţi costurile de montare pe maşină care pot ajunge la două-trei sute de lei dacă e nevoie de echilibrare şi aveţi aceleaşi jante atât pentru vară cât şi pentru iarnă.

Cauciucuri de iarnă reşapate
Un site care comercializează cauciucuri are la dispoziţie o ofertă atractivă. 75 de lei bucata de anvelopă cu dimensiunile 185/60/14. Cauciucurile sunt reşapate, adică reconstruite.

Stirea anterioara

A început să-şi renoveze casa, dar, când a dărâmat un perete, a descoperit grozăvia! - FOTO

Stirea Urmatoare

Spectacol pentru adulți al Teatrului din Galaţi la Teatrul „Vasilache”: „Natură moartă cu nepot obez”

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.