Cum să-ţi faci firmă rapid şi ieftin

Cum să-ţi faci firmă rapid şi ieftin

Specialiştii în drept de la www.avocat-firme.info oferă sfaturi utile celor care doresc să înceapă o afacere şi doresc să înfiinţeze o firmă rapid şi care să fie adaptată specificului viitoarei activităţi comerciale.

Înainte de a constitui o societate comercială este important să citiţi următoarele sfaturi juridice pentru înfiinţarea unei firme.

1. Alegerea formei juridice pentru societatea dumneavoastră

În ţară noastră există 5 tipuri de societăţi comerciale, categorizate în funcţie de caracteristicile lor şi natură afacerii pe care antreprenorii doresc să o dezvolte.

Înainte de a alege formă juridică ideală pentru firmă dumneavoastră este indicat să consideraţi următoarele elemente: flexibilitatea în structura decizională şi pentru a alege diferite mecanisme de administrare natură şi valoarea capitalului social iniţial pe care doriţi să-l depuneţi pentru dezvoltarea afacerii delimitarea răspunderii firmei de cea a fondatorilor sau a fondatorului respectiv echilibrarea intereselor fondatorilor încă de la momentul constituirii societăţii respective.

Aportul la capitalul social diferă în funcţie de formă juridică aleasă pentru firmă respectivă. Astfel contribuţia iniţială la constituirea societăţii poate să fie în numerar sau în numerar şi în natură (bunurile cedate firmei).

2. Alegerea denumirii firmei

Denumirea firmei trebuie să difere de numele altor societăţi comerciale fiindcă numele comercial este denumirea prin care se poate identifica un comerciant. În primul rând este recomandat să se verifice dacă denumirea respectivă este folosită deja de un alt comerciant. De asemenea trebuie să se ia în considerare strategia de marketing.

Primul pas în alegerea denumirii este să găsiţi mai multe variante şi să verificaţi disponibilitatea denumirilor accessând site-ul oficial al Registrului Comerţului. Firma şi emblema se pot rezerva prin intermediul unei aplicaţii informatice dezvoltate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

În anumite cazuri denumirea poate fi respinsă de autorităţi. Termenii precum: „roman”, „academic”, „naţional”, „institut”, „ştiinţific” şi „şcolar” pot induce publicul în eroare. Astfel autorităţile vor putea respinge rezervarea denumirilor care includ aceste cuvinte sau derivatele acestora.

3. Alegerea codului CAEN

Alegerea obiectului principal de activitate şi a obiectelor secundare de activitate (dacă există) se va face potrivit clasificării CAEN (Clasificarea Activităţilor Economice Naţionale). Această clasificare statitistica naţională cuprinde toate activităţile economice din ţară noastră.

Codul CAEN este un indice numeric specific anumitor activităţi economice. Astfel, obiectul principal de activitate şi obiectele secundare se vor alege cu mare grijă. Aceste coduri vor fi autorizate de către autoritatea competentă.

Antreprenorii trebuie să stabilească care vor fi activităţile principale desfăşurate în cadrul societăţii comerciale. Aceste activităţi se vor încadra în activităţile clasificate de CAEN. Potrivit legislaţiei în vigoare nu există un număr maxim de coduri folosite de comercianţi. Însă fiecare activitate va fi supusă unui sistem de autorizare distinct atât la punctul de lucru cât şi la sediul principal.

Alegerea greşită a codurilor CAEN poate fi o problemă gravă. Unii antreprenori aleg un număr restrâns de coduri alţii prea multe coduri CAEN. Mai mult, este important să reţineţi că unele coduri fac imposibilă alegerea mai multor coduri.

4. Înregistrarea la nivel naţional sau european al mărcii proprii

Protecţia drepturilor de proprietate intelectuală. Pentru a garantă succesul afacerii dumneavoastră este recomandat să asiguraţi protecţia firmei, a clientelei şi a drepturilor de proprietate intelectuală (de ex. marcă) şi industrială.

Proprietatea intelectuală este recunoscută de lege antreprenorilor, companiilor sau a creatorilor originali. Protejarea firmei şi a mărcii oferă posibilitatea comercianţilor să promoveze anumite produse şi să deţină dreptul patrimonial de autor asupra unor opere artistice, literare sau ştiinţifice.

Mărcile înregistrate pot atrage o anumită clientelă. Astfel înainte de a înfiinţa o companie este recomandat să verificaţi dacă marca pe care doriţi să o protejaţi este o marcă comunitară (protejată pe teritoriul UE), o marcă naţională (protejată exclusiv în ţară noastră) sau o marcă internaţională (protejată în alte state din sau în afară Uniunii Europene). Costurile înregistrării variază în funcţie de întinderea geografică dar şi în funcţie de natură serviciilor pe care doriţi să le protejaţi.

Fiecare antreprenor are posibilitatea să verifice disponibilitatea mărcii prin intermediul Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci.

Sfatul nostru este să particularizaţi marca respectivă cu ajutorul unor elemente de design. De asemenea este recomandat să încercaţi o înregistrare largă urmând să restrângeţi categoriile pe parcursul dezvoltării afacerii respective.

5. Alegerea sediului social al firmei

Condiţia principală pentru a înregistră o societate comercială este existenţă unui sediu social. Sediul social poate fi:

un spaţiu obţinut printr-un contract de comodat, de uzufruct, de uz sau de leasing imobiliar;

o proprietate a unuia dintre asociaţi (prezentarea contractului de vânzare-cumpărare sau a certificatul de moştenire);

un spaţiu închiriat prin contract de sub-închiriere sau închiriere înregistrat la organele fiscale local.

găzduirea sediului social la un cabinet de avocatură care oferă acest serviciu juridic.

Alegerea sediului social se va face în funcţie de obiectivele antreprenorilor şi a clientelei pe care doreşte să o atragă societatea comercială. Chiar dacă preţurile în afară oraşului sunt foarte tentante etse recomandat să consideraţi avantajele pe care îl are un sediu într-o zona mai accesibilă.

În cazul unui sediu social care se află într-un imobil dintr-un bloc, formalităţile de înregistrare devin mai complicate. Obţinerea avizului titularilor contractelor de închiriere şi ai vecinilor necesită mai mult timp şi organizare. De asemenea vă recomandăm găzduirea sediului la un cabinet de avocatură atunci când nu dispuneţi de un sediu social, astfel va puteţi înfiinţa firma rapid fără a mai avea nevoie de alte acorduri suplimentare.

Pentru mai multe informaţii legate de serviciul de găzduire sediu social accesaţi următorul link: http://www.avocat-firme.info/găzduire-sediu-social.html

6. Desemnarea administratorului

Antreprenorii au posibilitatea să desemneze un singur sau mai mulţi administratori pentru a garantă administrarea efectivă a firmei.

Sfat: Pentru a evita neînţelegerile este indicat se precizaţi următoarele condiţii:

cine dintre administratori va avea dreptul să semneze actele urgente şi să soluţioneze problemele grave pentru a evita pagubele cauzate firmei;

se vor preciză situaţiile în care administratorii vor lucra împreună respectiv cazurile în care vor lucra separat;

în cazul desemnării unui asociat cetăţean străin că administratorul firmei dumneavoastră este indicat să va asiguraţi de disponibilitatea persoanei respective pentru a semna actele necesare respectiv de posibilitatea de a-şi delegă drepturile unei alte persoane competente.

7. Formularea Actului Constitutiv

Sfat: Apelaţi la ajutorul unui avocat pentru a redactă Actul Constitutiv. În formularea acestui document important este indicat să aveţi în vedere următoarele detalii: drepturile administratorului, durată societăţii, structura capitalului social, drepturile de vot, decizia la nivel de firmă, partea fiecărui asociat la beneficii şi pierderi respectiv modul de dizolvare sau lichidare a firmei.

8. Obţinerea fondurilor structurale sau a ajutoarelor de stat

Aderarea ţării noastre la Uniunea Europeană a oferit antreprenorilor posibilitatea de a atrage fonduri structurale nerambursabile şi de a beneficia de ajutor de stat.

Sfat: Potrivit statisticilor recente majoritatea proiectelor de finanţare au fost respinse datorită nerespectării criteriilor de eligibilitate precum: forma de proprietate asupra infrastructurii, activitatea economică, formă de constituire, capacitatea de implementare a proiectului etc. Informativă bine înainte de accesarea acestor fonduri pentru a nu fi respinse activităţile dumneavoastră în acest sens.

9. Alegerea unui contabil şi a unui specialist de resurse umane (HR)

Problemele legate de contabilitatea incompletă sau necorespunzătoare respectiv nerespectarea obligaţiilor fiscale cu privire la activitatea salariaţilor pot avea un impact negativ asupra dezvoltării unei afaceri.

Sfat: Pentru a evita sancţiunile şi amenzile primite pentru nerecunoaşterea obligaţiilor fiscale apelaţi la ajutorul unui specialist în domeniul contabilităţii. Un specialist în domeniul resurselor umane va poate ajuta în formalităţile legate de personal. Investiţi în astfel de servicii pentru a garantă dezvoltarea rapidă a societăţii comerciale.

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

ISU Botoșani: Respectarea regulilor de prevenire a incendiilor

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.